söndag 15 februari 2009

Dagen blev inte som jag hade tänkt mig!

Den slutade på Näl=/
Hampus och Alicia var ju hos mormor och morfar igår när vi hade en dag för oss själva(det var lääängesen)
Hampus näsa var lite rinnig men inte så farligt och han verkade inte må så dåligt alls när vi åkte hemmifrån i riktning mot Säffle... När vi kom fram så var han ganska förkyld men inte så värst farligt, kanske lite trött och inte så sugen på mat. Sen åkte vi och mamma och pappa lovade att höra av sig om det var nåt!
Japp! Vi hade en supertrevlig kväll och åt god mat och gick på bio! Trötta och mosiga kom vi hem till mina föräldrar och hoppades på att barna skulle sova och att allt skulle vara bra! Men neej!! Hampus hade lite feber och mådde inte alls bra, Alicia ville inte sova men somnade när vi kom och la henne. När vi hade tröstat barna en stund så somnade de och mamma sa att de kunde ligga inne hos dem och at de skulle väcka oss om det var någonting. Vi behövde sova både jag och Niklas och var tacksamma för set! Tyvärr var det väldigt svårt att somna så jag smet in i köket för att lyssna så att barna sov och det gjorde de så jag somnade gott sen.
Klockan 8 kommer mamma in och hämtar mig(niklas behövde ju sova eftersom han skulle jobba inatt!) Hon berättade att Hampus hade 40 graders feber och att han har svårt att andas. Jag tröstar Hampus en stund och sen väckte jag Niklas. Fick fixa ihop allt innan vi kunde åka men sen bar det av Till trollhättan. Både Hampus och Alicia sov gott hela vägen hem. In på överby och köpte panodil och sen hemmåt!
Gav Hampus panodil men febern hade inte sjunkit efter en timme så niklas ringde sjukvårdsupplysningen som fick höra hur han andades och skickade genast in oss till jourcentralen. Väl där så fick vi veta att vi var tvugna att åka till Näl för de ville inte skicka hem Hampus när han lät sådär.
Fick göra ett mellanstopp hemma och hämta välling eftersom Hampus helt plötsligt började prata om mat och "ling ling" som är välling! Sen bar det av till näl. Där fick Hampus 2 inhalationer innan andningen blev lite bättre och så kortisontabletter som vi sprutade in i munngipan på Honom! Ett blodprov tog de och Hampus reagerade inte ens. Stolt över min tappre kille=) De funderade på om han skulle läggas in, men efter ett tag blev han lite bättre och eftersom vi bor ganska nära så tyckte hon det var Ok att vi åkte hem. Sist men inte minst så kramade han en av sköterskorna och gav doktorn och sköterskan slängpussar=) Gick hela vägen till bilen själv och pladrade på om allt och ingenting!!=) Han fick ta igen alt han missat att säga under dagen och jag kan lova att han tog tillfället i akt=)
Nu sover han gott uppallad med kuddar och ingen feber har han!!
Lille Hampus:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmn tänkte avancera med att testa att läma en kommentar,, vi får se om du får läsa elr inte.. JA teknikens värld ja börjar bli för antik =).. vad ruggigt att han blev så tät tur det finns sjukhus så nära er, otur bara ni inte var där från början, vågade åka så långt med killen i bilen=)../krabbe