torsdag 12 februari 2009

Efter påtryckningar

har jag bestämmt att det är dags för en uppdatering!!
Har varit galet ett tag, jag och Niklas har mött varandra i dörren och ingen av oss har sovit något vidare på flera veckor...
Nu till helgen blir det iallafall (om vi har tur) en tur till Karlstad!! Barnfria för första gången på evigheter! Vi ska äta god middag och sen gå på bio!! Ska bli helt underbart!!

Har börjat träna lite smått... Försöker få tiden att räcka till, men det verkar inte vilja funka för mig=( Tror livet blir lättare när barna kan gå på dagis så vi slipper lösa av varandra såhär...

Mamma fyller snart år... 60 år gammal har både hon och pappa hunnit bli... Kommer ihåg när man svarade 45 när kompisarna frågade hur gamla föräldrar man hade! Det var 15 år sen och jag var bara 10 år... Hjäälp!! Tiden går för fort!
Emil är inget som små barn ska titta på! Iallafall inte när de suger i sig allt som sägs och härmar hej vilt! Niklas lyssnar på Hampus när han sitter och mumlar för sig själv och plötligt hasplar han ur sig "förbannat" ehh.. Ok... nu backar vi några steg och förklarar för Hampus att så får man inte säga... Min lille kille tittar på mig och svarar neehjee och ser så snäll ut!! Frågan är bara om han förstod vad jag menade eller om han nu kommer att använda ordet bara för att göra mig arg! Det händer ibland att han gör det.

Hampus har åkt pulka tillsammans med mamma och pappa i backen bakom huset här borta... Huj vad det gick och varje gång man kom ner och pulkan stannade så skrek Hampus IGEN!!!
Upp och ner och den bortskämda lille killen skulle sitta i pulkan och bli dragen uppför backen! Att gå hem var inte poppis!! Men han sov gott den natten!

Krånglar med dagis för att försöka få lite extra timmar för Hampus när jag jobbar inte så lätt att få barnvakt åt bägge barnen tyvärr...=( Men det var inte så lätt tyvärr.. Att vara timvikarie är ingen bra lösning om man har barn har jag märkt...
Hampus har börjat förstå att det kan vara skoj att låna ut saker till sin lillasyster för då får man låna saker av henne. Undrar hur det kommer att gå när hon blir större och har en egen vilja!! "låna" säger han och ger henne roliga saker att titta på!

Här delar de säng.. Mysigt=)

Inga kommentarer: