onsdag 7 juli 2010

Onsdag kväll

och inte ett jota på tv:n.... Nån gammal beck film på tv1000 nordic men annars inget jag känner att jag vill lägga ner nån energi på.
Fick lämna in min bebis på lagning idag och abstinensen infinner sig redan... Fick nån lånegrej som kan jämföras med att vara van vid att köra dodge viper i flera månader men sen tvingas att sätta sig i en rostig fiesta från 80-talet... Det känns inte bra och hela livet med schema, bilder, tider, nummer och annat viktigt bara försvann. Plötsligt var den bara svart och det fanns INGET att göra åt det=(??!!
Har möblerat om här hemma idag, blev mer öppet och luftigt vilket är väldigt skönt. Alicia fick en bokhylla att ha sina leksaker i och vi fick äntligen upp lite tavlor och klockan som legat i garaget sen vi flyttade hit=/
Imorgon ska det jobbas.... snart helg igen. Ska jobba natt mellan lördag och söndag sen är det bara en vecka kvar till vår gemensamma semestervecka...
Alicia har idag pratat som aldrig förr=) Hon lär sig nya ord hela tiden och kan även sätta ihop hela meningar nu... När vi kommer till dagis förklarar hon att "det är min mamma där" och så pekar hon på mig=)
"Hämta snutten nappen och väskan" säger hon och pekar mot sin hylla på dagis!
Ikväll sa hon "Lisia fova, välling och snutte äska däj"
Man blir varm i mammahjärtat=)
Hampus pussade mig förut med glass i hela ansiktet och så fnissade han efteråt och sa "men tokmamma nu har du glass i hela ansiktet" Sötnosar=)
Nu tog beckfilmen slut och jag ser ingen anledning att vara vaken så mycket längre=/
Hoppas vädret blir bra imorgon så kanske man kan bada innan jobbat!

Inga kommentarer: