lördag 25 december 2010

Julen 2010

Blev inte som vi hade tänkt oss!!=/

Hade trevligt besök av Jennie, Ola och Abigail den 23:e och åt lite mat samt spelade bingolotto tillsammans på kvällen. Hampus och Alica somnade förvånansvärt tidigt med tanke på att Abby var här och vid 12 tiden så förstod vi varför=/ Vi skulle precis krypa i säng när jag hörde att Hampus grät inne i sitt rum. Gick in och möttes av spya i hela hans säng... Skickade in Niklas då jag INTE klarar av spyor=( Sen spydde han med jämna mellanrum fram till klockan var 04 nånstans... Efter det kom det ur andra ändan en stund=(

Fick ringa mina föräldrar på morgonen och berätta att vi inte kunde komma och sen blev det lite mys och tillagning av julmat tillsammans! Dukade fint och hade det mysigt Hampus mådde lite bättre och vi hade lite mysigt en stund... Sen hoppade Alicia ner och började leka, plötsligt hör jag SMÄLL och sen gråt från Alicia. Tar upp Alicia för att trösta och upptäcker bloood överallt!!

Hon hade ett stoort djupt jack i pannan som blödde så att det var blod överallt!
Skickade iväg Niklas med en gråtande Alicia till akuten samtidigt som jag slängde med mig och Hampus lite kläder och sånt som inte niklas fick med sig!
Sen sprang vi också!! En hysterisk Alicia fick lugnande och smärtstillande samt bedövande. Sen var Alicia full! Sluddrade och orkade inte lyfta huvudet=(

Sen sydde de tre stygn på en hysterisk Alicia som vi fick hålla i för att hon skulle ligga stilla!!=/

Men det gick bra och doktorn försäkrade att ärret skulle bli jättelitet;-) Inte för att det var det första jag tänkte på som farade för min dotters liv! Usch vill ALDRIG få den känskan igen!!*burr*
När vi kom hem öppnade vi julklapparna och sen var Alicia trött vilket resulterade i ett hysteriskt utbrott för att sluta i sängen och sömn till 08.30 idag!
Niklas och jag kröp upp i soffan efter att vi nattat Hampus och sen blev det lite film! Riktigt skönt att vi fick en lugn och mysig kväll efter allt som hänt under natten/dagen!

Idag har det lekts med Julklappar och ätits lite rester=) Alicia ligger och tittar på Astrid lindgrens jul i vår säng och Hampus spelar tv:spel för fullt=)



Inga kommentarer: