torsdag 22 januari 2009

Jobbat

hela veckan...
Blev introducerad på en avdelning på ett äldreboende här i stan på måndagen och sen dess har jag jobbat hela veckan! Det har fungerat bra görutom att mamma fick komma ner till oss igår och passa Alicia, Hampus var på dagis hela dagen för första gången och det gick jättebra. Hade varit lite tufft när han skulle somna men det hade bara tagit 10 minuter tydligen och sen hade han sovit i 1 och en halv timme. Trött var han iallafall efter det och sov till 9 imorse. Synd bara att Alicia vaknade halv 8 och vägrade somna om!
Idag körde det ihop sig igen... Niklas hade blivit lovad att han skulle få sluta i tid så att han skulle hinna hem och lösa av mig när jag skulle åka och jobba. Men plötsligt så var han TVUNGEN att åka och hämta en sak vilket gjorde att han inte skulle hinna hem. Gaah tänkte jag och fick panik! Bra början och ringa och säga att man blir sen till jobbet redan första veckan!!
Men så ringde jag snälla Madde som kom som en räddande ängel!! Så hon stannade med barnen och så hämtade Niklas upp mig med lastbilen och körde upp mig till jobbet(ligger på vägen) sen åkte han hem och löste av Madde! Tur jag har henne=)

Hämtade ut ett paket från comhem idag! Nu får vi se om det blir något billigare än telia, men det borde det väl bli?! Niklas installerade boxen och upptäckte handboll på tv:n så nu är han fast!!
Jag satte mig här för att varva ner...

En tjej på jobbet läser till sjuksköterska och jag fick en massa information som gjorde mig mer nyfiken och intresserad! Jag har vad som krävs för att söka så jag är väldigt sugen.. Tydligen kan man söka nu och om man kommer in så kan man lägga sin plats i vila tills man vill börja... Vilket kan vara bra då mina barn är lite för små än och det kan vara bra att jobba ihop till en buffert! Känner mig väldigt sugen iallafall... Ska se om jag inte ska prova iallafall... Tror sista ansökningsdatum var 15:e april...
Om jag bara kom ihåg hur man räknade poängen man fått....

Har köpt en skvallertidning som jag ska frossa i sen...=PLite uppdatering måste man ha ibland så man inte blir helt efter!!
Har även fått tillåtelse(skrattar, han bestämmer inte men det är skönt att veta att han tycker det är Ok) att skaffa mig ett gymkort!! Så nu ska det börja tränas!!

Inga kommentarer: