onsdag 14 januari 2009

Köldallergi!

Japp det har tydligen Hampus fått...
Han var på dagis för sörsta gången på evigheter(veckan innan jul tror jag det var) och nu äntligen verkade det som han var sympomfri från alla åkomor han kan tänkas ha...
Men när han varit på dagis i nån timme så ringer de och säger att han har fått en massa utslag i hela ansiktet igen! Orka!!
Så jag börjar ringa runt för att få tag på någon som kan kika på dem så vi en gång för alla får reda på vad det kan vara! Pratar t.ex. med en tant på sjukvårdsupplysningen som var väldigt otrevlig och kort i tonen! Hon tyckte jag skulle vänta tills imorgon bitti och sätta mig och vänta på min tur på vct mellan 8-10.30...
Ja men det är ju nu han har utslagen! Stor idé att gå dit imorgon då de förmodligen försvunnit tills dess. Nej jag fick försöka hitta en annan lösning så vi åker iväg till en jouscentral. Väl där så står det 17-22 på dörren! Men "VA" liksom!! Så vi in på vct som ligger bredvid och frågar om de inte kan hjälpa oss med att iallafall kika på dem för ett utlåtande(innan de försvinner) Men de skickade givetvis oss vidare till vår egen vct! Väl där är nästan alla utslag borta och jag börjar känna mig något trött! Men han har iallafall ett kvar! Vi kommer in och får veta att vi ska få prata med en sköterska eller doktor(eller vad hon nu var) vi kom in till henne och hon hinner precis slänga ett öga på utslaget som nästan är borta nu! Sen knackar det på dörren!! Då måste hon gå igen och säger till oss att det inte är någon idé att hon tittar mer på det eftersom det inte finns ågon doktor som kan göra ett utlåtande!! Trodde jag skulle bli tokig!! en hon säger att det ser ut som ett utslag som man får vid allergi och så hann vi berätta lite snabbt att han ju faktiskt varit ute de gångerna han fått utslag...(att jag inte tänkte på det).
Så då säger hon att det nästan är helt säkert att det är så, men att en doktor ska kika på honom först!! Men nu väntar jag tills den 21:e för då har vi en tid på bvc för Alicia och då kan jag ta upp det med henne där... Vi kunde iallafall lämna honom på dagis eftersom det inte är något smittsamt iallafall...*skönt*

Inga kommentarer: