söndag 19 juli 2009

Jobbat

sista dagen på 5:an idag.. Imorgon är jag ledig och sen är det tillbaka till 2:an som gäller...
Både skoj och tråkigt! Trivdes verkligen på 5:an och det var lugnt och skönt där men jag kan ju avdelningen på 2:an så det känns lite tryggare!!
Sökte jobb som telefonförsäljare idag!! All inkomst är bra inkomst! Men jag kommer väl att börja gråta om nån skäller på mig i telefon så det kan ju bli intressant! Eller så blir jag väl bara tyst och lyssnar... Hmm... Hoppas jag får se hur det går=P
Vården verkar kört just nu iallafall... Alla som haft vikariat blir varslade nu och 50 personer står på kö för alla de tjänsterna... Ska jag ha jobb får jag flytta från Trollhättan tror jag=/
Idag hade vi mysmorgon jag Hampus och Alicia... Eller ja Hampus och jag myste och Alicia yrde runt och kunde inte vara stilla! Busade, pratade (på sitt eget språk) och skrattade.
Hon kan vara riktigt elak mot Hampus och han är som en polis! "Nej Lisia! Inte göra så! Ajja bajja och spott ut!" Är meningar som Hampus använder sig av hela tiden och Alicia roar sig med att slita i hans hår, knuffa honom, klättra på ja allt som kan göra honom tokig=)
Nu har Niklas åkt och jobbat igen! 4 veckor bara försvann och nu har han en veckas nätter framför sig! Han hade lite ångest när han gick! Men det blir nog bra! Han har en veckas semester kvar att ta ut så den kan han ju ta senare när han känner att han är trött igen! Nu ska det nog gå bättre när vi har dagisplats till barnen också!! Då behöver han ju inte ha barnen när jag jobbar!!
Imorgon funderar jag på att ta en tur till Säffle, men det är väl ingen som har tid med ett besök av mig! Mamma jobbar och pappa skulle till tippen och köra bort en massa sopor som blivit när han renoverat verandan!
Har ju inte varit några problem för Niklas att hitta på nåt med barna när det varit fint väder och alla som man kan tänkas besöka har semester! Ja jag får väl se hur jag ska lösa det!
Nu ska jag lägga mig och läsa en bra bok!! Natti på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötnosarna :) Läser du för bok? Köpte "Vill du ha barn med mig?" av Åsa Jinder igår...bra bok, bra ämne! Mycket hemska tankar och minnen som kommer tillbaka dock!

kristin sa...

Jag läser "Kinesen" med Henning Mankell.... Brukar gilla deckare så jag är helt såld=)
Fick tipset att läsa Steven King igår också så jag får väl ta tag i det snart!!
Usch då... Hemska minnen är sånt man gömmer och trampar lite extra på genom att tänka på nåt som hänt sen dess som är mycket bättre;-) Om man inte kan komma på nåt(vilket jag har svårt att tro) så får man tänka ut ett sätt att göra det bättre på!!;-)