onsdag 2 juli 2008

Hade en underbar dag igår!!

Madde skickade sms och undrade om jag och Hampus skulle med tll Uddevalla och gå strandpromenaden. Gud så skönt att komma ut lite tänkte jag och vdret verkade ju bli toppen!
Så vi åt lite frukost och packade ner det jag kunde tänka mig att vi skulle behöva(glömde ju hälften, men det gick bra ändå)
Sen mötte Madde och Linnéa upp oss och efter nån lten felkörnng så hittade vi rätt....
Solen sken och det luktade hav(nån blandning mellan tång och kräftor)... Vi gick en sväng men jag har ju inte så väldigt lätt fö att röra mig så vi bestämde oss för att gå tillbaka till fiket och där satte vi oss och njöt av lite mat.... Hampus mumsade smörgås och tyckte att kycklingsalladen som mamma hade var väldigt mumsig..
Sen fick barna leka lite på en gräsmatta men efter att ha sprungit runt som en vilde så blev Hampus och även linnéa trötta,så vi stoppade ner dem i varsin barnvagn och gick efter stranden tills de somnat.... Sen kom vi fram till en plats som de hade lite bänkar på, så vi satte oss där och njöt av att barna sov och att solen sken(vilket jag fick ångra inatt) nallröd blev jag och axlarna gör ont!! Men det var värt det!!=)
Sen bar det av till Lilla Edet och där fick vi lite mat!! Supergott med hemgjort mos!!!! Hampus älskade det=)
På kvällen kom Niklas en snabbis och vi gjorde honom sällskap på Mc donaulds så han fick äta lite.... Både jag och Hampus slocknade så fort huvet landade på kudden...

Imorse så sov vi lite längre och sen bar det av ut för lek.... Lyckades bränna mig lite till på axlarn. Men det var oundvikligt=( Hampus skuttade runt i sina fina nya sandaler som han fått av Farmor och lekte med en boll i flera timmar. Påvägen hem så gic vi förbi Hampus nya dagis så vi kikade in och fick oss en rundtur. Hampus var lite blyg, men det var nog mest fr att han var trött för när v kom hem sen så somnade han och sov i45 in tills jag fick väcka honom för att vi skulle åk och hämta Niklas.
Jag ruskade honom lite och så sa jag "ska vi hämta pappa?" Snabbt satte sig Hapus upp och sa "pappa" med lysan ögon!!
Så vi åkte och hämtade honom som var hemma i 2 och en halv timme....
Börjar uppskatta hans vanlia jobb mer och mer för varje dag... så tomt när han inte är hemma....
Det är allt skönt att ha sin snarkande Niklas på soffan=)

Inga kommentarer: