söndag 15 mars 2009

Fisken har fått ett nytt hem=)

Om fisken tidigare bodde i en 1:a utan kokvrå så har den nu flyttat in i en lyxvilla a la crib!!
Tack vare Patric och Madde så Har fisken superskoj när den simmar runt i vattnet som rör sig... Den flyter med och sen simmar den emot strömmen.. Nu har den varit runt överallt ikväll och kollat i varje hörn av sitt nya hem=)
100 liter vaten konkade Niklas för dess skull så nu hoppas jag den ska trivas... med lite mer växter och lite saker i akvariumet så tror jag den ska trivas fina fisken=)
Madde Patric och Linnéa har varit här idag!! Madde skulle fota i Thn så jag tyckte att de gott kunde komma hit och vara lite sociala... Som vanligt bjöd jag på spagetti och köttfärssås=) Tror de börjar tröttna på det nu snart!! Får nog komma på nåt lite mer originellt till nästa gång!!
Hampus tyckte det var super skoj att Madden och Néa var här och drog i Néas armar får att få henne att följa med... Néa däremot var inte riktigt lika sugen på att leka som hon brukar vara! Är väl inte så konstigt när Hampus är som en duracellkanin och jag vet inte hur han gör, men han lyckas ju vara på iallafall 3 olika ställen samtidigt=)
Sen åkte vi till överby.. Niklas skulle ha några kablar och vi köpte en fin vårjacka på p.o.p till Hampus... Det är ju snart för varmt för overallen!!
Efter det bar det av hemmåt och Hampus lekte lite i lekparken, gungade och hade sig.. Alicia gungade också och skrattade högt och tydligt=) Hela ansiktet sken och det syntes att hon tyckte det var kul!
Ozzy behövde ut så vi tog med barnen och gick en vända med honom... Sen när jag kom in så insåg jag att ficken inte mådde så bra och jag kan inte med att se ett djur lida(hur stort eller litet det än är) så jag tog tag i det och efter en stund var jag påväg till Lilla Edet för att hämta ett akvarium som Patric och Madde var så snälla så jag kunde ha till Hampus lilla fisk=) De sa att jag fick det, men det kan jag inte med så det får vi lösa när vi ses nästa gång=) Iallafall så var Madde jättesnäll och hjälpte mig och visade hur allt fungerade(även om jag är trögfattad óch var tvungen att ringa henne 2 eller 3 gånger efter att jag kommit hem) sen hjälpte hon mig att bära ut allt i bilen.
Väl hemma så tvättade jag av akvariumet och Hampus tittade på och tyckte det var jätteskoj... När allt var på plats och ficken simmade runt i sitt nya hem så fick Hampus ge ficken mat oh sen var det sängdags för honom...
Niklas och jag kikade på film och nu sover han i soffan en stund innan han ska iväg och jobba=)

Oj vilken nogrann genomgång av dagen=) Har iallafall varit en toppendag!!

Inga kommentarer: