torsdag 14 augusti 2008

Ny design=)

och förhoppningsvis så skriver jag lite oftare!!
Eve var toppensnäll och fixade så min blogg inte ser så tråkig ut... Är inte så skoj att skriva då heller...
Fick reda på nåt skumt häromdagen, något som jag aldrig trodde skulle hända och som till min förvåning inte rörde mig i ryggen... Märkte att jag bara log lite grann för migsjälv och gick vidare i mitt sökande och grejande.
För några år sedan så hade jag garanterat brutit ihop och gått ner i en enorm svacka som hade botats med en massa festande och andra sätt att försöka tänka på annat... Men nu kände jag bara att jag är nöjd med livet och allt som finns runtomkring mig!!
Allt är så positivt! Har träffat vänner som är toppen och dessutom så kommer "syrran" ner till gbg nu snart så då hoppas jag vi ses mer!!
Jag har två underbara barn och jag känner mig inte isolerad som jag gjorde när Hampus kom...

Imorgon ska jag och Madde ta en tur till överby.. behöver shoppa, kläder till allihop i famiiljen egentligen=)
Hampus har växt ur allt nästan och när jag kollade på hans stövlar så konstaterade jag att det var str. 21 på dem... det var ca: 2-3 str. för litet*pust* och nu i regnet så behöver han dem ju...

Satt och tänkte på det där med barnmorden i Arboga... Jag får ont i hjärtat när jag tänker på det. Tänker på mina barn och blir ledsen över att veta att det kan hända vem som helst och när som helst...

På lördag ska vi äntligen iväg på släktträffen!! Blir mycket folk, nu får vi ju träffa personer som man är släkt med som man aldrig träffat tidigare... Ska bli spännande. Hoppas J, S och E kommer också S och E tror jag säkert dyker upp, men J hade en tenta så vi får se om den går att flytta på...
Känns lite olustigt att de ska sälja min mormors barndomshem nu i samma veva som släktträffen är, men det kanske blir som en markering på att en ny generation tar över och jaa ni vet säkert hur det kan vara när släktingar ska försöka komma överens=D

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/213047






Mitt smultronställe och stället där jag får ett otroligt lugn i hela kroppen.. Att lägga till vid bryggan och sen traska upp genom skogen(gå lite försiktigt och tänka på skeppet Anna som ligger förlist till vänster, man ser bara antydan till det, titta på sniglarna och alla myror och fundera på om det där knakande kan komma från en älg? Sätt ner fötterna försiktigt för här trivs ormarna) med all packning för att sen packa ner badkläderna och gå ner till gamla skolan för ett bad. Allt är tyst och lugnt och fåglarna kvittrar. Inte en bil på låånga vägar. Bara porlet från vattnet, Vänern=)


Inga kommentarer: