onsdag 3 september 2008

Idol!!

Har aldrig varit direkt intresserad av programmet.. Men jag har kikat lite på de första uttagningarna för det är ju faktiskt de som är hysteriskt roliga!
Vad är det med folk?? Varför fattar man inte att man inte kan sjunga?? Ok jag kan förstå om personer som sjunger hyfsat bra går dit och gör ett försök... Men alla de andra då?? De som får en att sitta och grimashera och hoppas på att det snart ska ta slut... Det är ju nästan så att man sitter och vrider sig av obehag när vissa sätter igång att sjunga!! Hör de inte sig själva?? Är det det som kallas tondöv??
Jag vet mycket väl att jag sjunger värre än en kråka kraxar=) Men jag skulle inte heller få för mig att vara med i tv med min röst!
Pinsamt!! Men det är väl det som gör bra Tv!!
Sen är det rikigt imponerande också... Vissa sjunger riiktigt bra!! Blev lite chockad när Katia började sjunga!! Efter att ha hört röst efter röst som varit lam och inget vidare bra så kom hon och imponerade friskt=) Riktigt bra!! Får se hur det går för henne!!
Ska kika så ofta jag kan oc hinner nu tänkte jag!!

Fy sjutton!! Jag har blivit förkyld och jag såg förut idag att Hampus näsa börjat rinna litegrann... Burr vad jobbigt med förkylningar!! Men det är ju höst nu!!
Har varit en tur till gbg idag!! Hälsade på Eve i hennes nya fina lägenhet! Där trivdes jag bra=P Lite jobbigt med 2 barn och 2 hundar på 27 kvadrat... Men annars så.. Singel och inga barn! Då är den toppen! Tror jag ska kika ner nån helg när jag slutat amma och korka upp en flaska vin=)

Har fått mig ett ryck och en vänlig själ som drar med mig ut och går på morgonen efter att jag lämnat Hampus på dagis så nu har vi gått över en timme två dagar i rad... Pinsamt att erkänna det, men jag är mör i benen=) Cicci hade ett väldigt tempo och jag ville ju inte vara sämre så jag försökte hänga på... Men jag måste erkänna att jag inte har samma kondis som henne;-) snart så kanske jag kommer ikapp eller iallafall en bit påväg...
Ozzy uppskattade promenaden iallafall... Även om jag näst intill fick släpa med honom bra mycket av vägen... Är ju så gott att lukta på allt och helst skulle han nog gå med nosen i gräset och drömma sig bort... De säger att Rottisar är aktiva hundar... Jasså!! Säg det till Ozzy=)

Inga kommentarer: