måndag 10 november 2008

Hemsk helg..

Gallstensanfall fick jag på fredag kväll... Niklas hade nyss kommit hem och jag hade superont i magen...

Magontet började ju redan förra helgen på söndag kväll så Niklas var hemma med barnen måndag och tisdag. Trodde ju att jag var stressad eller nåt för det lanade av lite på tisdag kväll, men jag kände ju av det...

Kunde inte riktigt ligga på höger sida och vred och vände mig eftersom det kändes obehagligt och ömt i sidan...

onsdag och torsdag gick bra men fredagen blev en mardröm... skulle söva alici och fick ett knäpp i ryggen... En brännande smärta som gick från mellangärdet och bak i ryggen strax under skulderbladen och ner efter ryggen slog till och jag visste inte om jag skulle sitta gå eller stå... Ligga var otänkbart!! La mig ändå i badkaret för min asocoation var att det var nån muskel som tagit stryk när jag bar på lilltjejen och att det kanske slappnade av när jag fick värme på...

Men inte då... det blev bara värre och värre och det svartnade för ögonen på mig gång på gång...

Fick se till så att Niklas som precis hade satt sig för att äta mat skyndade sig och klädde på barnen och så bar det av till akuten. Där höll jag på att svimma innan jag kom in och bilfärden till akuten var hemsk!! Att sitta i en bil var inte skoj med den smärtan!

Kan jämföra smärtan med att föda barn, kanske inte riktigt så illa... men det var inte långt undan!!=(

På sjukhuset ville de ge mig smärtlindring, men jag ville inte ha nåt som kunde skada alicia eftersom jag ammar henne så det blev det inget med förän de pratat med en barnläkare...

Doktorn kom in och kände på magen och i samma veva så började smärtan lana av... Hade fortfarande ont, men det var så det gick att leva med=) Så hon berättade att jag hade förhöjda värden av galla och att jag fått ett gallstensanfall...

Hon skule skicka iväg en remiss till röntgen nu till veckan.. så jag hoppas att det kommer snart.

Detta kom ju lagom till dopet=) Men det var ju bra, för jag är livrädd för mat och godis så jag har tappat 2 kg sen dess=) Vill verkligen inte ha ett anfall till... så jag hoppas det gör nåt åt det.

Min moster ringde igår och berättat att hon haft samma efter att hon fått en av sina döttrar och att de fick ta bort gallblåsan tillslut... För det hade bara blivit värre och värre för henne.

Lite fundersam på hur det kommer att gå med amning och så om jag ska in på sjukhus för operation, men det kanske inte blir förän alicia är över 6 månader iallafall...


Madde och Patric var här igår Linnéa och Hampus lekte som aldrig förr och busade riktigt=) Skoj när de kommer och hälsar på...

Mamma var här på lördagen(kom på fredag natt för Niklas skulle på kurs på lördagen) hon skulle vara barnvakt, men det blev lite si och så med barnvaktandet för kära mor hittade massa annat som jag i ärlighetens namn inte orkat ta tag i nu när jag mått dåligt!=/ Men vi fick in Alicia säng i hennes rum=)

3 kommentarer:

Unknown sa...

hej...snygg gardin letar efter sådan... är det sån hissgardin? vart har du köpt den? så fint! :-)
mvh Helena
blog.deek.se

kristin sa...

Ja det är en hissgardin. Den är inhandlad på Hemtex för nåt år sen... Borde nog finnas nu med.
Tack så mycket=)

Unknown sa...

Tack för att du svarade! Precis sådan jag är på jakt efter! ha en trevlig helg! / Helena