söndag 30 november 2008

Vansinnigt jobbig helg!

Men en superkinkig Hampus som inte sover på nätterna och som aldrig är nöjd! Han vill inte äta och går och drar i oss hela tiden. Skriker kom och när man gör som han vill så säger han "luta bajja" och skriker ännu mer... Ingenting blir bra!=( Förstår inte vad det är med honom. Igår gick han runt och snyftade och sa aj och pekade på diverse kroppsdelar, handen, foten, huvet, armbågen ja allihop och när man hade blåst på dem så var det onda borta.
Imorse vaknade han och kom in till oss gråtandes. När jag tog upp honom och kramade honom så höll han i mig krampaktigt och torrgrinade en stund. Det gick inte att sätta ner honom och jag fick inte sätta mig ner så yrvaken och trött fick jag stå upp och gunga honom i en halvtimme innan han hade lugnat ner sig=/




Ozzy var inget vidare nöjd på oss inatt! Han är van vid att få ligga i sängen sen han var valp men nu har vi börjat knuffa ner honom eftersom det blir för trångt! Så han gjorde x antal försök och gnydde en bra stund innan han ansåg sig besegrad och lommade ut i vardagsrummet där hans "plats" är... Det var också där jag hittade honom imorse! Det var inga muntra ögonkast han gav mig och han kom absolut inte och mötte mig=P
På morgonpromenaden känndes det som om jag och Ozzy var ensamna i hela världen. Det var inte allt för många ute och allt känndes öde... Men på vägen tillbaka mötte vi grannen och deras hund som Ozzy är jätte förtjust i så de snosade lite på varandra och ville busa.. Men grannen hade bråttom iväg! Ser så skoj ut för hundarna är som natt och dag! Den ena är ljus och SMAL och den andra är Svart och GROV!

Inga kommentarer: