onsdag 23 september 2009

Tänkt mycket idag...

Drömde inatt att jag hade cancer... Upptäckte en klump i armhålan och fick beskedet att det var cancer. Drömde att jag försökte skära ut knölen själv och att jag fick ut ett fick ur som tickade snabbt snabbt. Tankarna har snurrat i mitt huvud hela dagen och imorse när jag gått upp och kikade lite på internet så lyckedes jag komma in på Sabinas blogg. Det är en blogg som handlar om cancersjuka sabina som avled efter att ha plågats av hudcancer. Jag gråter lika mycket varje gång jag läser den och mår pyton av att tänka på det. Plågar mig själv till att läsa för att på något sätt förstå vad glad man ska vara över livet och vad mycket varje sekund betyder!
Lyckades ju givetvis klicka vidare in på Madeleines blogg http://jagefrisk.blogg.se/index.html. Hade inte hört talas om det innan, men tydligen var Madeleine en tjej som kom från Trollhättan och som fick diagnosen cancer. 1 år levde hon med diagnosen och somnade in tillsammans med familj och pojkvän i sin egen säng i lugn och ro. Stärks av denna starka tjej som skriver med glädje i sina inlägg. Hennes positiva sätt att se på allt och kraft att kämpa vidare.

Mitt inlägg idag handlar väl egentligen om att man ska vara tacksam för det man har och dem man har i sin omgivning.

Kände mig lite rädd i morse då jag insåg att allt detta kan tas ifrån mig på bara några sekunder!!

Inga kommentarer: