söndag 13 september 2009

vänskap

funderade på begreppet, Niklas är min bäste vän! Han förstår mig, står ut med mig i alla väder och framförallt så pratar vi om allt och skrattar tillsammans 1000 ggr om dagen!
Varför är sådan vänskap så svår att hitta?
Hur ska en vän vara? Vred och vände på det och kom på att jag inte vill ha en vän som drivs av avundsjuka eller att försöka att hela tiden vara bättre på allt, ingen vän som pratar bakom min rygg eller hugger mig i ryggen när jag minst anar.
Jag vill helt enkelt ha en vän som litar på mig, som jag kan skratta tillsammans med och som jag känner mig bekväm med. En vän som får mig glad när jag mår dåligt och som jag kan hjälpa när hon behöver mig!
Jag vill ha en vän som litar på mig och som vill berätta saker för mig, som står ut med mig även om jag är en känslomänniska som får mina små utbrott!
Hoppas jag hittat en sån vän!

Inga kommentarer: