onsdag 7 april 2010

Fucking Åmål

gick på tv idag... intressant film=) Tyvärr så att man kände igen sig i ganska mycket.
Jag hade också ett halsband med mitt namn på i ett svart snöre runt halsen och när jag och Niklas blev ihop hade vi varandras namn runt halsen tills banden slets ut;-) Är inte det den ultimata kärleksförklaringen så säg!?
Kommer ihåg när man hade munktröjor och när alla hade sånna där fula byxor som man kunde knäppa upp på sidan... Kommer också ihåg när en kille i vår klass av misstag råkade få sina byxor uppslitna hela vägen upp. Tror det var samma kille som fick byxorna nerdragna efter att vi varit och badat=) Där stod han i bara kallingar och för en kille som går i 5:an eller 6:an så är det inte Kul!!

Kommer också ihåg vilken sammanhållning vi hade! I vår klass tyckte vi om varandra, det var iallafall min bild och vi pratade ofta om att vi skulle ha klassträffar och att vi skulle hålla kontakten.
Idag står vi här och i Maj är en klassträff inbokad. Inbjudan kom med posten och jag ska inte gå... Vi är på helt olika ställen i livet och jag har tyvärr inget att prata med de andra om?! Visst det där alldagliga som jaha var bor du då och vad gör du nu för tiden.... 10 år har gått och jag vet inte hur många är det som överhuvudtaget bryr sig om vad jag gör och var jag är? Inte speciellt många kan jag tro.

Pratar inte speciellt ofta med nån överhuvudtaget från klassen. Vet inte om det är så att jag inte vill förstöra bilden jag har av allihop. Jag tycker om dem! Jag har ju växt upp med de flesta. Dagis till 3:an på gymnasiet med vissa och den bilden jag har sen dess duger gott åt mig.

De flesta minnen jag har innefattar faktiskt nån av dem. Som mitt allra första minne. Det är från dagis jag kommer ihåg när vi hade sagostund och vi turades om att få grejja med Rosas hår och jag kommer ihåg när Y försökte snyta näsan av oss. Jag kommer ihåg matstunderna och mest av allt kommer jag ihåg våra besvärliga gallonbyxor som skulle på och av heela tiden.

Jag kommer ihåg vaktmästare Uno som inte hade nån telefon;-) och köandet till matsalen, när D inte hörde att det ringde in från rasten och satt kvar i kojan som vi byggde för att sjunga "you give mee feever" för full hals. Jag kommer ihåg när en viss person skulle ange blommans olika delar och förväxlade blomman med sin snopp och ropade upp testicklar istället för pistiller.

Jag kommer ihåg vår sånglärare Dennis som kallade alla killar för dumma i huvet och som kanske inte skulle ha varit lärare på mellanstadiet då han inte klarade av att de flesta hade svårt att sitta stilla.
Jag kommer ihåg när vi målade planket till disneyfigurer och när vi lekte herren på täppan i de stora snöhögarna.... Jag har massor med minnen men det är nog vad de får stanna med att vara... Minnen....

solkatten=) Mitt dagis!!(ja det hette dagis på den tiden)

Botilsäter skola!!=)

Inga kommentarer: