torsdag 22 april 2010

skrotat


har jag gjort idag... Såg 1000 saker som jag var tvungen att göra men det blev inte mycket gjort...

Alicia väckte mig tidigt och en stund senare hade hon väckt hampus också. Vi myste i soffan och lekte lite innan dagis. De hade inte fyllt sin kvot på lägst 15 timmar den här veckan så tre timmar fick vi utnyttja idag. Jag tog på mig träningskläderna och även om jag kände mig som nåt katten släpat in så var jag laddad. Körde barna till dagis vid 8.30 och sen bar det av. Tyckte det var lite dåligt med bilar utanför sportlife så jag förstod redan då att jag laddat i onödan. Det visade sig att de öppnar vid 10 på Torsdagar*suck* räknade lite i huvet och insåg att jag aldrig skulle hinna iväg och träna, hem och duscha för att sen hämta barna vid 11.30 så jag åkte hem fixade med lite tvätt och insåg att jag var för trött för att göra nåt annat så jag la mig och somnade omgående. Niklas kom hem och han var så trött så han stupade på en gång. 20 min senare var det dags att hämta barna.... Vi gick in på hemköp tillsammans och jag förstår varför jag inte gör det oftare.

Träffade Petra där inne och barna blev alldeles galna. Plötsligt hade vi alla blickar i affären på oss då mina barn försökte prata med och visa Petra saker=)

Vi kom ut utan att ha rivit affären till min stora glädje så det bar iväg till lekparken. Kottarna fick gunga och leka en bra stund sen tog jag med dem ut på landet för att kika på hästar=)

Båda två var överförtjusta och när vi satte oss i bilen så ropade Hampus att nu var det dags att kika på kor också.

Tyvärr fanns det inga som man kunde komma inärheten av, men det märkte inte barna för de sov som stockar vid det här laget=)

Åkte runt lite så det fick sova en stund och när vi väl kom hem fick vi laga lite mat och väcka Niklas. Sen hade jag bestämmt mig! Så jag tog på mig träningskläderna och åkte mot sportlife! 1 timme på löpbandet(powerwalk) var helt underbart!

Hem dusch och sen blev det soffan och mys med barna=) Soffan känns väldigt rätt ikväll kan jag lova=)

Inga kommentarer: