onsdag 21 oktober 2009

Lugn vecka

Har inte jobbat en enda dag och just nu känner jag mig bara trött=/ Antingen är man trött för att man jobbar jämt eller så är man trött för att man inte har nåt att göra!!
Veckan har bestått av att lämna barna på dagis och sen hämta dem efter tre timmar däremellan har det blivit långpromenad med Ozzy och lite sömn... Att komma ikapp med sömnen är en fin balansgång som man lätt kliver fel på. Risken finns att man sover för mycket och då blir man ännu tröttare och mår inget vidare=/
I måndags gjorde vi ett besök till Malin och Viktor, Alicia gjorde mig orolig då jag funderade på om hon faktiskt var ond rakt igenom=/ Hon skrek och hade sina utbrott och Viktor blev jätteledsen(stackarn). Hampus lyckades knö ut viktor ur soffan så han ramlade i golvet och slog i huvet i bordet*usch* så det var en ganska nedstämd mamma som funderade på om det skulle vara såhär framöver? Ska jag inte kunna gå ut med mina barn? Har jag misslyckat?
Men igår bevisade de för mig att jag hade fel.
Igår var vi på Överby med Madde och Linnéa... Fick ett par stövlar till Alicia så det är jag nöjd med=) Hampus fick ett tåg till sin järnväg som han leker med hela dagarna! Idag ville han ha med sig tåget till dagis, men jag fick plocka bort det lite fint när vi kom dit... Man får ju inte ha med sig leksaker hemmifrån till dagis men det är inte så lätt att förklara det för en snart 3 åring!

Iallafall har mina barn sköt sig fint sen dess=) De leker och har skoj och det var nog bara en tillfällig svacka(hoppas jag)

2 kommentarer:

MissMallis sa...

Du har jätte gulliga barn och behöver inte vara en orolig mamma :-)
Olyckor händer...och alicia..ja där kan jag inte säga mycke :-) men de väger upp för hon är så söt! Viktor hade också en väldigt elak period då jag var jätte orolig att han skulle vara sån men de gick över.

kristin sa...

Ha Ha=) panikskrik börjar bli en vana! Men det går nog snart över hopas jag!=) Blir lite full i skratt nu när hon skriker miiiiiiiin och ser sur ut=P
Hmskt att hon skulle skrämma Viktor så bara=/