torsdag 21 januari 2010

Händelserik dag!

Först jobb mellan 7-14 fick kliva ner en våning då vi var en man + och de en man kort!
Så det blev jobb men Malin idag! Johanna dök upp och släppte världens bomb strax innan det var slut på arbetspasset! Chockad över hur vissa karlar kan beté sig tog jag mig hemmåt efter att ha lämnat av Malin inne i stan.
Sen ringde jag "min" Malin som jag tycker har hållt sig undan lite för länge nu och som jag tycker ska umgås lite mer med mig nu;-)
Sen hämtade jag barna på dagis, hem till duschen, byte av kläder och iväg till tandläkaren med Hampus som gallskrek så fort vi kom in till tandläkaren och sen vägrade han öppna munnen=/
Han fick en tandborste som vi har använt ikväll=)
Efter tandläkaren åkte vi in till stan och köpte ett par jeans till Hampus som växt ur alla sina byxor=/
In på Åhlens för att hitta nåt fint till Karin som bjudit oss på fika... Hittade en Homer docka som Hampus konstaterade att det var pappa"skratt"
Sen tog vi bilen till elefanten och där mötte Karin oss och visade vägen till hennes nya hem!
Jättemysigt hade hon! Förstod nästan det innan jag kom in där! Hon har god smak=)
En liten blommig minitermos fick hon av oss så den hoppas vi att hon nyttjar väl! Tydligen kostar en mugg kaffe 10 kr på skolan så då sparar hon ju 200/månaden på vår present=)
Hoppas den fungerar också.
Sen åkte vi hem och Alicia somnade med en gång!
Hampus och jag läste en bok och sen borstade vi Hampus tänder extra noga idag och pratade lite om tandläkaren. Han visade mig sina tänder och konstaterade att det inte var så farligt att visa dem! Nu ska vi träna så ofta det går för att se om vi kan lyckas nästa gång=)
Sen ville inte Hampus sova så han kom ut till mig och ville "gossa" Vi myste en stund och ringde upp pappa som sa godnatt och då var Hampus så trött att jag nattade honom och här ligger jag nu i soffan och ser fram emot en ledig dag imorgon!

Inga kommentarer: