söndag 3 januari 2010

Jobbat och jobbat=)

Hela helgen har jag jobbat och har nu 7 dagar kvar av jobbande innan jag har en dag ledigt och sen 5 dagars jobb igen=) Får säga att jag jobbar väldigt mycket för att inte ha nåt jobb;-)
Har hunnit med ett besök till Jennie, Ola och Abigail ikväll också=) Jättegod mat och lite skitsnack blev det... Så jobbigt att vi alltid har så bråttom iväg bara=(
Fick springa in på överby och köpa termobyxor samt mössa och vantar till Hampus så nu är han rustad för pulkaåkning och en hel vecka på dagis=) Röda fick det bli för uppenbarligen så har alla andra killar i den här stan som är lika stora som Hampus köpt termobyxor... Tvekade om jag skulle ta en storlek större i svart, men som yur var så gjorde jag inte det! De hade blivit ALLDELES för stora=/
Hur kommer det sig att man alltid kommer in på att prata om vad som kommer att hända till sommaren och vad man kan tänkas hitta på då? Har pratat om det mycket nu den senaste tiden. Måste betyda att jag längtar va?
Längtar efter en sommar ute på landet, när man kan ta båten ut till Lurö och gå runt där och bara njuta. Höra fåglarna kvittra och att veta att det inte finns en enda bil på lååångt avstånd.
Längtar efter att få ligga ute i trädgården på en filt och höra vinden i träden en gräsklippare på avstånd och doften av kåda=) Att få plaska runt i vänern och njuta av det saltfria vattnet.... Åhh jag vill ha sommar nuu!
Längtar efter att få se barna få njuta av det jag längtar efter så!
Nej nu ska jag gotta mig i soffan en stund innan läggdags!! Natti!!

Inga kommentarer: