torsdag 18 februari 2010

Mamma jag vila mig i sängen

ropar Hampus högt och när jag kikar in så ligger han och myser i sin säng med snutte och gosedjur=)
Ibland blir man chockad över saker de gör=) Att de sitter stilla hör inte till vanligheten.
Nu är jag ledig i 4 dagar! Har spenderat morgonen till att städa här hemma. Skulle tvätta, men sköljmedlet var slut och jag orkar inte packa på barna kläder för att gå ner till hemköp så jag får vänta=)
4 dagars ledighet var det längesen jag hade (förutom när vi var sjuka, men det är inte samma sak). Imorgon ska vi bada med barna! Vbg tror jag att det får bli. På lördag bär det av till Säffle till lilla mamma som fyller år. Söndagen blir en lugn dag då vi bara tänker ta det lugnt... Sen sätter arbetsveckan fart igen!
Snart kommer lönebeskedet också. Riktigt nyfiken på hur det kommer att se ut! Blev ju endel jobbande i Januari... alla helger, vilket blev 5 st om man räknar med helgen som var mitt i veckan och en av de helgerna var storhelg också... en blev det nån natt och dessutom övertidsersättning! Så det ska bli intressant! Ha Ha... räcker väl precis till dubbelhyran=D
Hampus har börjat med låtsas lekar där t.ex. han är pappa och pappa är Hampus han säger "Hampus vad gör du" och man ska svara "jag gör *** pappa" Verkar som Alicia har fattat galoppen nu också för hon ropar för full hals Aliiicia inne från Hampus rum=)
Resten av dagen blir nu en slapp dag... ska laga lite mat sen när Niklas kommer får bli lite kyckling och potatis=)
Tror jag ska prova receptet jag fick på jobbet nån dag till veckan också.
Det var nån kycklinggryta med persilja och körsbärstomater!=)
Nu ska jag njuta av att städantet är klart och jag har en ledig dag!!
Hej hej på er allihop!!

Inga kommentarer: