söndag 28 februari 2010

Helgen har varit varm

äntligen! Snön har sakta men säkert töat bort... Nu kan man se grodan som finns i lekparken här nere igen! MEN fick höra när jag gick från jobbet att det ska bli oväder inatt 2-3 dm snö!!!!
Vad är detta! Ber till alla vädergudar som finns att detta inte blir sanning.
Jag som glatt mig över att man äntligen kunde parkera på vår lilla plats nere vid vägen igen och att man äntligen kunde se vägen!
Hoppas det försvinner snabbt om det tvunget måste komma....
Är såå glad för till helgen ska jag och Niklas på bio=) Vi har fixat barnvakt och ska äntligen få lite tid för oss själva! Kommer att sakna barna så det kommer att värka i hela kroppen och jag kommer att krama dem tills de går sönder när jag väl får träffa dem igen, men just nu längtar jag efter lite egentid med Niklas....
Har varit så mycket jobb och bök ett tag nu att vi liksom glömt bort vad som är viktigt... Man går bara runt och får dagarna att fungera utan att tänka nåt större... Inte så lätt att vårda en relation där man enbart möter varandra i dörren...
Förstår inte hur det går till, jag har 2 identiska nycklar i min knippa. Den ena går till förrådet och den andra är nyckeln som går till vår dörr och den som leder in i trappuppgången. Av någon märklig anledning är det ALLTID fel nyckel som jag försöker låsa upp dörren med. Varenda gång... Nu har jag tänkt ett tag att jag ska inte ta den nyckeln som jag först tänkt, utan jag byter... men det blir fel iallafall...
Så jag har alltid en blöt fläck i huvet när jag kommer in som orsakas av takdroppet=(
Idag har vi pratat om personer som kanske inte ska ha sociala yrken... De finns lite överallt och oftast träffar man på dem på ställen man måste ringa till. T.ex. på olika bostadsföretag och på lönekontoret eller andra liknande ställen. Att en människa kan ha en dålig dag förstår jag mycket väl och ibland kan man inte hålla tillbaka sin irritation även om man måste. Men när det sker varje gång man pratar med människan så kanske den ska tänka på att byta yrke? Eller?
Nej ikväll blir det en tidig kväll... Imorgon bitti blir det jobb=)

Inga kommentarer: