söndag 15 november 2009

Blåmärke på armen....










efter att en av mina kollegor "skojbråkat" med mig! Ont i halsen och känner mig allmänt tillruffsad. ORKADE inte gå upp imorse! Niklas fick ta barna så efter lite mer sömn så blev det lite bättre och jag orkade iväg och jobbade kväll idag igen....
Sista dagen den här veckan...
Fick massor med kläder till Alicia igår och det mesta är som nytt!! Hur fina kläder som helst! Perfekt!!
Tänkte berätta om tisdagen också=) Blev ju bara ett kort inlägg sist.
Dagen började med att pack det sista och fixa iordning barna för dagis. Sen mötte Madde upp utanför och vi gick en snabbis med Ozzy och efter det lämnade vi barna 07.45 på dagis. Tankade bilen och sen iväg. Stannade på Max och åt lite lunch svängde över vägen och köpte strumpbyxor och schampo för att sen ge oss in i Örebro och leta oss fram till systembolaget... Gps:en krånglade lite och ville visa oss tillbaka till systemet även fast jag ställt in den på Sthlm. Lite krånglande och förvirring så kom den igång och vi var påväg igen.Framme några timmar senare utan minsta problem att hitta dit givetvis överlycklig över att allt flutit på problemfritt!! Men där tog det stopp. Hotellpersonalen var otrevlig, vi hade bråttom och maten var inget vidare(köpte en pizza på pizzerian som låg bredvid hotellet) Madde gick för att fråga på hotellet hur man enklast tar sig till globen och fick ett mycket otrevligt svar dessutom så fick hon höra(när hon ställt sig vid hissen för att vänta på mig) vad lustigt det är med turister som inte vet nåt och kommer och frågar om så självklara saker.
Vi åt iallafall lite och sen gav vi oss iväg till tvärbanan för att åka 3 hållplatser och sen ställa oss i kö utanför globen som var rosa=)
2 timmar köade vi och det var kallt kan jag lova!! Mina fötter gjorde såå ont så jag höll på att ta av mig skorna i kylan och stackars madde som redan var sjuk innan!! Men tillslut efter vad som kändes som 10 timmar släppte de in folk och då gick det fort... Vi fixade in jackorna ett snabbt toalettbesök och sen in och placerade oss vid scenen!! Fick bra platser och var riktigt nöjda...
Förbandet var kasst! Evermore tror jag de hette... hörde inte vad de sjöng och tyckte mest de skrek=/
Sen dök en liten film upp med P!nk och sen dök hon upp från under golvet. Svävade upp i taket inne i globen och sen sjöng hon sång efter sång som jag bara älskar!! Fick med alla de bästa, men kommer inte ihåg om jag hörde sober?!
Hon började med min favorit! Bad influanse on you, den sjöng hon när hon kom upp ur golvet iallafall=)
Hon är bara så grymt snygg och verkar vara en så skön person!
Efter konserten fick vi tag på våra jackor iallafall. Madde var snäll och köade för mina fötter tog död på mig! Sen var jag glad att vi inte skulle ta tunnelbanan för det var kö för att komma ner till den. Kilade ner till tvärbanan som vi och några få till tog och strax var vi utanför bensinmacken som låg bredvid hotellet. Vi köpte massor att dricka och lite socker för vi hade nog druckit lite för lite under dagen... Kände mig helt uttorkad.
Kom in på rummet och sängen var såå skön att krypa ner i! Ställde klockan på 8 och släpade oss upp till frukosten åt lite och packade våra saker. Sen hittade vi en böteslapp på rutan på bilen vilket vi inte skulle ha fått eftersom gäster till hottellet skulle parkera gratis(Madde hade även frågat om detta när hon frågade om hur man tog sig till globen men fått svaret att vi inte behövde göra något åt det) Min klippa i tillvaron tog böteslappen och frågade hotellpersonalen vad vi skulle göra åt detta och som tur var så tog de hand om den! Annars hade resan kostet nästan 500:- mer än beräknat=/
Sen tog vi bilen och åkte hem=) Två trötta flickor som satte sig i bilen men lite mat på rattugglan fick det bli;-) sen var det inte långt hem... Fick lite pussar och kramar och mys av barna när jag kom hem!! Det var iallafall en toppenresa och värt all väntan(sen i februari)

Inga kommentarer: