måndag 2 november 2009

Varför

lipar man för ingenting efter att man fått barn? Är det hormonerna som spökar fortfarande eller är man bara extra känslig av nån anledning.... Kan ju inte ens se en begravning på tv=/
Varför tänder jag till när jag märker att andra blir sårade eller kommer ikläm?
Blev så arg på jobbet för nån dag sen då de bytt ut 9 av 14 personal och en av de nya stormar in och klagar och protesterar och talar om att allt som görs på avdelningen är fel för så har de inte gjort på hennes förra arbetsplats! Kan det inte vara så att man gör olika på olika ställen? Kan det inte vara så att det finns en anledning till att rutinerna ser ut som de gör på olika ställen? De är olika personal och olika människor man har att göra med. Man kan inte bara rusa in och köra över hela systemet med argumentet att så gör vi inte där jag jobbade innan.
Hon klagade på att vi inte satt och fikade innan vi började jobba på morgonen och jag sa att "det går inte fö då hinner vi inte klart till frukosten som är utsatt en viss tid" hon sa "frukosten serveras när alla är färdiga, det går inte att ha speciella tider" Jag sa "men det är saker som ska göras efter frukosten som är tidsbestämt, det kan man inte vara sen till. Om man skjuter fram frukosten så får man ju skjuta fram lunchen och då också middagen och då hinner man inte klart med kvällsarbetet... Detta argument köpte inte hon så vi gick och jobbade och hon fikade. Vi var klara i tid och när vi kom över för att börja efter frukostrutinerna som vi alltid gör så stod hon fortfarande och diskade! Hallå!! Det var ju det jag sa!! Sen ville hon ha hjälp!! Trodde jag skulle tappa hakan! Nu är det ju så att vi är en avdelning och 2 olika sidor. Varje dag blir man utplacerad på varsin sida och man är 2 på varje sida + en som springer emellan. Iallafall så sköter man sitt jobb på sin sida och man ska inte vara och röra i det de andra gör jag ska ju inte behöva göra dubbelt arbete för att hon vill fika på morgonen!? Hur orättvist är det?
Vi har ju inte betalt för att fika!? Vi var iallafall 2 som hade samma åsikt om detta så det var lite intressant!
Har varit hemma med barna idag, Hampus har haft feber och sovit väldigt dåligt=/
Niklas var lite orolig för attdet kan vara svinis, men vi får avvakta och se... Han har ju varit pigg och uppe och lekt hela dagen!!Han sov till 9 imorse så det var lite tråkigt att Alicia vaknade vid 5=/
Fick stövlar på posten idag... Ska ha på Malins bröllop... Hoppas de blir bra!! Får prova hela outfitten imorgon! Behöver töja ut dem lite eftersom jag har så breda fötter=/ Men det ska nog inte vara några problem....
Nu blir det lite SATC och sen sängen=) Natti!!!

Inga kommentarer: