söndag 8 november 2009

Tjuvar och jobb på avd 1

Grannen kom över och bankade och slog på dörren och när vi väl öppnat så skrek hon att nån försökte sno hennes sons moppe. Niklas flyger ut med Ozzy men killen är borta och moppen flyttad en bit från stället den stod innan. Niklas och grannen under gav sig ut och kikade runt lite men hittade ingenting.
Sen berättar hon hur hon kommit ut på balkongen och iaktagit killen som stått här nere och kikat runt men sen gått in igen. Men magjkänsklan gjorde att hon smög sig ut och tittade ner och då satt han på moppen och försökte rulla iväg den. Hon började skrika "vad gör du din jävla idiot" och han hade kikat upp på henne och sen lugnt klivit av för att traska iväg i lugn takt ner mot hemköp. Så här är det aktion...

Annars har jag jobbat idag... Tillbaka på 1:an igen, sist jag var där var väl 6 månader sen så det var annorlunda... Men jag känner mig glad nu för jag var nervös över att komma tillbaka när de bytt ut de flesta boenden och många i personalen. Men Johanna blev min arbetskamrat så dagen var bara trevlig=) Dagen flöt på bra tror jag och när jag kom hem gick jag en promanad med Ozzy och passade på att ringa Madde. Stackarn som varit sjuk, men nu verkar hon må bättre=)
Pappas dag idag och jag hann knappt ringa min och Niklas har ju fått umgås men barnen, men han har inte blivit uppvaktad=/ Får försöka ta det nån annan dag när tid finns!! Stackarn....
Nu blir det lite SATC och lite vila=)

Inga kommentarer: