torsdag 19 november 2009

Slant?

Hur uttalar man det ordet i "tänk om du hade ......" form? Det heter ju knappast inte sluntit=)
Niklas och jag funderade på det förut, nån som vet?
Har kollat på Johan Falk filmerna och jag står inte ut!! Att man kan störa sig så på en människa?!
Han vill verkligen vara med i en dååålig amerikans aktion och pratar såå överdrivet! Han anstränger sig för att se så stencool ut att det gör ont i mig att se så pinsamt är det... Tittar under lugg och ser allmänt fjantig ut=/ Kan knappt se filmerna för så illa är det... men niklas gillar dem(även om han tycker som jag:-) vilket har varit svårt för honom att erkänna men idag kom det!! Erkännandet)
Tror det är dags att krypa isäng! Imorgon har jag många åtaganden=)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon Kristin! Jag tror faktiskt att den rätta böjningsformen är sluntit, trots att det låter konstigt. Slinta, slant, sluntit.

Ha en trevlig helg!!

Anneli H.

kristin sa...

Åhh vad bra=) Då var jag kanske inte helt fel ute då! Tack så mycket!
Detsamma till dig!! Kram....

Anonym sa...

Det ska vara "tänk om du hade slintit".

kristin sa...

Ahaa.... man lär sig nåt nytt varje dag=) Tack!

Marie sa...

Men hallå jag älskar falk-filmerna ju :) Vi måste försöka ses snart.. det är snart ett år sedan som vi sa att vi skulle ta med mammorna på julkonsert.. tiden går fort.

Kramar Marie

kristin sa...

Marie: Ja men jag gillar själva filmerna, det ä bara honom jag inte tål! Han försöker för hårt att vara cool och det är han inte..=)